Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Update

Av Jonna Hjort - 14 september 2010 13:04

Får bli ett kort inlägg då jag strax skall gå till jobbet.


Det är min andra vecka på min nya arbetsplats och jag trivs som fisken i vattnet. Trevliga arbetskamrater och härlig stämning hela tiden.


Fick iväg 3 sälj igår, det är jag riktigt stolt över. För att vara ny på jobbet. :) Se om jag får in fler idag. Men det har jag be  stämt att jag ska :) Börjar bli varm i kläderna nu. För en vecka sen visste jag ingenting om säljbranchen. Men det går bättre för var dag.   


Det jobbiga är att jag lär gå till jobbet varje dag. Och det är en promenad på 20-25 minuter. Motion säg vara hälsosamt så jag får väl lita på det då. :) Men när jag får lön skall jag investera mig en cykel.

Jovisst det går bussar men då lär jag in till stan och byta buss och resan blir nog då ungefär en timme. Så det känns inte värt. Kostar pengar samt längre resväg än till fots. Onödigt enligt mig.


I söndags fick jag ett mycket trevligt samtal av bästaste Paula. Gud så jag saknar den människan! Hon är mitt lilla lyckopiller. Det var så roligt för under fredagen och lördagen hade jag tänkt på henne, att jag skulle ringa henne. Dessvärre han ju hon före.   


Från att bott ca 2 km ifrån varandra har vi nu 80 mil.  


Jag saknar alla mina andra vänner också :) Sandra, Linda och Annelie främst. 


Ni måste komma och hälsa på snart innan jag dör av längtan efter er. :)

Givetvis skall jag hälsa på er också men de får bli när jag kommit in i arbetet lite och fått ett par löner. Det är mycket som lär inhandlas till hemmet.


Men till jul skall jag bannemig upp till Borlänge. Förhoppningsvis fira nyår där också. Men det beror helt på hur det ser ut på arbetet. vill ju gärna inte klämma in ledigheter så här i början när man är ny. 


Nej nu skall jag gå till Ryds centrum och posta brev och köpa färdkost (cigg) till jobbet. har en kvar och den kommer jag inte långt på.


Ni får ha en givande dag allesammans för det skall jag ha! :) :)



kramar/ JONNA

 
 
Ingen bild

Linda

30 september 2010 13:25

Nu var det längesen du skrev nåt inlägg =) vill veta vad som händer där nere! :P

 
Millah

Millah

18 oktober 2010 02:16

Hej... Allt bra?
Är du tävlingsintresserad?

Jag har igång massa tävlingar nu
& det kommer in nya titt som tätt.

Var gärna med och tävla =)
--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..
Ta hand om dig =) Kramar // Millah

http://millahoman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Hjort - 31 december 2010 12:12

Sista dagen på detta året... Åren bara rusar iväg nu för tiden tycker jag.    Nu har jag färgat håret och plockat ögonbrynen. Sminkat mig och fixat håret.  Nu är det bara nyårsklänningen som skall på och sedan skall jag stryka min kavaj och ä...

Av Jonna Hjort - 7 december 2010 12:00

Kom just att tänka på julpyssel. De senaste två åren har jag och Paula julpysslat.  Vi gjorde egna julkort och annat fint julpyssel. Men detta år blir det inget sånt. :( Funderar på om jag skall göra egna julkort i år eller om jag skall köpa fä...

Av Jonna Hjort - 6 december 2010 12:23

Måndag 6 December.   Idag kom foderbilen med kattmat och kattsand. Fan vad skönt att kunna beställa hem direkt till dörren. Nu har vi 15 kilo kattmat som man annars har lite problem att handla när man inte har tillgång till egen bil.   Igår, ...

Av Jonna Hjort - 1 december 2010 12:35

Nu är det 1:a december.  Det är snö ute och snart är det jul. :)   Hade gärna åkt till Borlänge över jul men ser ut som att pengarna inte räcker till det. :(    Skall strax duscha och göra mig färdig inför en ny arbetsdag.    På fredag ...

Av Jonna Hjort - 17 november 2010 11:02


Trots världens värsta natt med lite sömn och magsmärtor blir det här en kanonbra dag!      Låg vaken mellan tretiden och sex-sju tiden imorse. Hade fruktansvärt ont i magen. Förmodligen stress och biverkning från vaccinet vi tog förra veckan. ...

Presentation


Jonna Evelina Hjort

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards