Alla inlägg under februari 2010

Av Jonna Hjort - 19 februari 2010 11:15

Fredag=helg=flytt


 Sista natten i lägenheten, det känns lite konstigt att vi bor hos mamma imorgon. 

Idag har jag massor att göra. Jag har datorkunskap kl: 13.00-15.00 Direkt efter det ska jag hem till Paula för kl 16.00 kommer personalansvarig för Peace & Love och ska ha möte med oss. Jo, kära läsare jag har fått jobb som funktionärsansvarig under P&L. 

Så inte nog med plugget nu lär jag rekrytera 70st funktionärer. Det ni!

Men jag ser fram emot det. Det kommer bli en utmaning och ännu en merit att bära med sig in i framtiden. 


Som de flesta vet så flyttar jag och Patrick till Linköping i höst. Därför bor vi hos mamma fram tills dess för att spara undan lite pengar. Vi kommer inte bo gratis men vi kommer kunna spara "flyttpengar" det kommer ju kosta en del att flytta alla våra saker så långt. 

Så att bo under mammas territorium kommer förhoppningsvis att gå bra. Vi kommer få ändra vår livsstil rejält men både jag och Patrick behöver nog ta oss i kragarna.

Mindre festande mer matlagning och ordning och reda.   


Allt kommer helt enkelt bli lite mer hälsosammare. Nyttig mat, rent hem. Promenader med hunden och längre cykeltur till skolan. Här ska röras på fläsket kan jag lova. 


Om en timme ska ja ta bussen till skolan. (inte röra fläsket idag inte) Det är dels för att jag ska ha massor med grejer med mig nu dels skolböcker sen ska datorn med hem till Paula.


Uppdaterar senare.

Av Jonna Hjort - 18 februari 2010 22:01

Så här vacker var jag på halloween 2009.

Av Jonna Hjort - 18 februari 2010 20:22

Torsdagen har snart nått sitt slut.

Idag har jag nog inte gjort något vettigt alls. Kan bero på att jag inte mår något vidare idag. Har haft frossa under natten och hela dagen har jag frusit. Spänningar i nacken varpå huvudvärk av det. Dels lite öm i öronen. Nog är det något litet virus som far runt i min kropp. Men det ska ut!

Imorgon när jag vaknar ska jag va frisk igen.   


Dagens höjdpunkt var i alla fall att vi har fått soffan såld. ---> $$


Det får räcka för idag.

Äta lite sen kurera mig i sängen med dubbla täcken.


Av Jonna Hjort - 18 februari 2010 11:51

Nu syns det inte på bilden, men på caprijeansens bakfickor är det broderade stjärnor. 

Av Jonna Hjort - 16 februari 2010 19:59

Nu har snart denna dag gått mot sitt slut.

Jag har varit lagom effektiv idag. Har gjort klart en inlämningsuppgift i datorkunskap. Vi skulle formatera ett dokument och det tog mig 3 h att bli klar, men då gjorde jag uppgiften på MVG-nivå.   


Att blogga är ju inte direkt min starka sida, men jag ska bättra mig på det. Ja jag vet så skriver jag alltid. Men nu tänkte jag ta det lite mer seriöst. Bara man kommer igång med det så. Det tar ju inte särskilt lång tid. Jag kan väl börja lite smått med korta inlägg. Kanske uppdatera två gånger om dagen lite kort om vad som händer. 


Nu ska jag och Patrick se på en film, sen ska ja nöta vidare i min pocketbok på 800 sidor. 


Imorn kommer jag skriva lite om en god nyhet som hände idag. Så välkomna att läsa bloggen imorn.


/ S0fin

Av Jonna Hjort - 16 februari 2010 12:46

Ska snart bege mig till skolan en sväng för att påbörja och förhoppningsvis bli klar med en inlämningsuppgift som ska vara färdig på fredag.


Hittills har jag inte gjort särskilt mycket. Duschat, druckit kaffe och ätit två rostade mackor.   


Av Jonna Hjort - 12 februari 2010 16:07

 Då är snart den här veckan slut också. Usch tiden går så fort.

Vart tar dagarna vägen egentligen?


Nästa helg ska lägenheten vara tom. Jag har inte ens börjat packa inte Patrick heller för den delen. Men det blir väl jag som får börja, annars händer väl ingenting. 


Sen ska lägenheten städas ur och det har vi en vecka på oss. Så det lär ju hinnas med.


Vart ska man börja? Har verkligen ingen ork och lust till nånting just nu. 


Igår (torsdag) la jag mig och sov strax efter 15.00 och sov tills idag (fredag) 09.00 18h sömn ungefär. Jag är utmattad både fysiskt och psykiskt. Vad det beror på kan vi göra en lång lista utav. Men det orkar jag inte.


Jag är hungrig men finns knappt någon mat, heller inga pengar att handla mat för. Det är 13 dagar kvar tills vi får pengar. Idag har jag ätit gröt och knäckebröd. Till middag blir det ris och en fryst hamburgare som ska stekas på. Det är ju iaf mat. 

Finns ju de som inte har mat alls. Men de är ju vana vid det, eller?

Just nu är min levnadsstandard väldigt låg. Det leder till att jag heller inte mår särskilt bra. Men bättre tider kommer. Om 13 dagar och framöver kommer jag inte hamna i den här situationen mer. 


Så ser vardagen ut just nu.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jonna Evelina Hjort

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards