Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

P&L+Linköping+Fläsk ---> Buss (a)

Av Jonna Hjort - 19 februari 2010 11:15

Fredag=helg=flytt


 Sista natten i lägenheten, det känns lite konstigt att vi bor hos mamma imorgon. 

Idag har jag massor att göra. Jag har datorkunskap kl: 13.00-15.00 Direkt efter det ska jag hem till Paula för kl 16.00 kommer personalansvarig för Peace & Love och ska ha möte med oss. Jo, kära läsare jag har fått jobb som funktionärsansvarig under P&L. 

Så inte nog med plugget nu lär jag rekrytera 70st funktionärer. Det ni!

Men jag ser fram emot det. Det kommer bli en utmaning och ännu en merit att bära med sig in i framtiden. 


Som de flesta vet så flyttar jag och Patrick till Linköping i höst. Därför bor vi hos mamma fram tills dess för att spara undan lite pengar. Vi kommer inte bo gratis men vi kommer kunna spara "flyttpengar" det kommer ju kosta en del att flytta alla våra saker så långt. 

Så att bo under mammas territorium kommer förhoppningsvis att gå bra. Vi kommer få ändra vår livsstil rejält men både jag och Patrick behöver nog ta oss i kragarna.

Mindre festande mer matlagning och ordning och reda.   


Allt kommer helt enkelt bli lite mer hälsosammare. Nyttig mat, rent hem. Promenader med hunden och längre cykeltur till skolan. Här ska röras på fläsket kan jag lova. 


Om en timme ska ja ta bussen till skolan. (inte röra fläsket idag inte) Det är dels för att jag ska ha massor med grejer med mig nu dels skolböcker sen ska datorn med hem till Paula.


Uppdaterar senare.

 
 
Paula

Paula

19 februari 2010 12:23

Och vems förtjänst är det att du fick joooobbet då? *ler som en ängel* (A) :D:D

http://www.paulaliten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Hjort - 31 december 2010 12:12

Sista dagen på detta året... Åren bara rusar iväg nu för tiden tycker jag.    Nu har jag färgat håret och plockat ögonbrynen. Sminkat mig och fixat håret.  Nu är det bara nyårsklänningen som skall på och sedan skall jag stryka min kavaj och ä...

Av Jonna Hjort - 7 december 2010 12:00

Kom just att tänka på julpyssel. De senaste två åren har jag och Paula julpysslat.  Vi gjorde egna julkort och annat fint julpyssel. Men detta år blir det inget sånt. :( Funderar på om jag skall göra egna julkort i år eller om jag skall köpa fä...

Av Jonna Hjort - 6 december 2010 12:23

Måndag 6 December.   Idag kom foderbilen med kattmat och kattsand. Fan vad skönt att kunna beställa hem direkt till dörren. Nu har vi 15 kilo kattmat som man annars har lite problem att handla när man inte har tillgång till egen bil.   Igår, ...

Av Jonna Hjort - 1 december 2010 12:35

Nu är det 1:a december.  Det är snö ute och snart är det jul. :)   Hade gärna åkt till Borlänge över jul men ser ut som att pengarna inte räcker till det. :(    Skall strax duscha och göra mig färdig inför en ny arbetsdag.    På fredag ...

Av Jonna Hjort - 17 november 2010 11:02


Trots världens värsta natt med lite sömn och magsmärtor blir det här en kanonbra dag!      Låg vaken mellan tretiden och sex-sju tiden imorse. Hade fruktansvärt ont i magen. Förmodligen stress och biverkning från vaccinet vi tog förra veckan. ...

Presentation


Jonna Evelina Hjort

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards