Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Hot dog

Av Jonna Hjort - 20 augusti 2010 22:16

 Ja fy vilken äcklig korv jag åt idag...

När jag tog bussen till Tornby var jag in och kikade på IKEA en sväng och köpte en french hot dog där. Det bara knastrade för varje tugga jag tog. Tills jag fick en stor broskbit i munnen. Av ren reflex fick jag en kväljning och spottade ut det jag hade i munnen. Nåja tänkte jag och tog en ny tugga. Samma med den också men utan kväljning spottade jag ut det i en servett. Tredje tuggan samma där. Va fan tänkte jag och slängde korven och åt bara brödet.

En riktigt jävla "broskkorv".

Får man verkligen göra korv på det viset? Nog vet jag att de maler ner rester men det ska väl inte bli stora bitar/klumpar i korven!?

Sen köpte jag kattsand som jag egentligen åkte dit för att handla.


Väl hemma gjorde jag rent kattlådan sedan gick jag till hemköp och handlade lite till middagen som jag och Patrick skall ha på söndag.  Köpte en påse godis åt mig själv också, som jag har nu ikväll. :)


Patrick ringde för en stund sen och berättade lite vad han fått lära sig idag. Idag hade de fått lärt sig att "häfva". Just nu befinner han sig nog på Nolle-discot och han är nog hemma efter 01-tiden.


Blev sugen på Baja Päron, bara för att mammas vännina Helene uppdaterade sin status på FB nyss om att hon satt och smuttade på det. Var hur längesen som helst jag drack det.


Undra vad morgondagen har att erbjuda?


Det är ju iaf Linköpings stadsfest och rixfm festival. Men Patrick har ju Nolle-P så han ska iväg på en sittning imorn. Och vill definitivt inte ner på stan och snurra runt ensam. :/


Nu ska jag spela lite FB-spel sen lägga mig och läsa lite bok.


/ JONNA



 
 
Ingen bild

hej

19 oktober 2011 16:12

kommer du ihåg vad korven kostade? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Hjort - 31 december 2010 12:12

Sista dagen på detta året... Åren bara rusar iväg nu för tiden tycker jag.    Nu har jag färgat håret och plockat ögonbrynen. Sminkat mig och fixat håret.  Nu är det bara nyårsklänningen som skall på och sedan skall jag stryka min kavaj och ä...

Av Jonna Hjort - 7 december 2010 12:00

Kom just att tänka på julpyssel. De senaste två åren har jag och Paula julpysslat.  Vi gjorde egna julkort och annat fint julpyssel. Men detta år blir det inget sånt. :( Funderar på om jag skall göra egna julkort i år eller om jag skall köpa fä...

Av Jonna Hjort - 6 december 2010 12:23

Måndag 6 December.   Idag kom foderbilen med kattmat och kattsand. Fan vad skönt att kunna beställa hem direkt till dörren. Nu har vi 15 kilo kattmat som man annars har lite problem att handla när man inte har tillgång till egen bil.   Igår, ...

Av Jonna Hjort - 1 december 2010 12:35

Nu är det 1:a december.  Det är snö ute och snart är det jul. :)   Hade gärna åkt till Borlänge över jul men ser ut som att pengarna inte räcker till det. :(    Skall strax duscha och göra mig färdig inför en ny arbetsdag.    På fredag ...

Av Jonna Hjort - 17 november 2010 11:02


Trots världens värsta natt med lite sömn och magsmärtor blir det här en kanonbra dag!      Låg vaken mellan tretiden och sex-sju tiden imorse. Hade fruktansvärt ont i magen. Förmodligen stress och biverkning från vaccinet vi tog förra veckan. ...

Presentation


Jonna Evelina Hjort

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards