Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Jonna Hjort - 20 augusti 2010 22:16

 Ja fy vilken äcklig korv jag åt idag...

När jag tog bussen till Tornby var jag in och kikade på IKEA en sväng och köpte en french hot dog där. Det bara knastrade för varje tugga jag tog. Tills jag fick en stor broskbit i munnen. Av ren reflex fick jag en kväljning och spottade ut det jag hade i munnen. Nåja tänkte jag och tog en ny tugga. Samma med den också men utan kväljning spottade jag ut det i en servett. Tredje tuggan samma där. Va fan tänkte jag och slängde korven och åt bara brödet.

En riktigt jävla "broskkorv".

Får man verkligen göra korv på det viset? Nog vet jag att de maler ner rester men det ska väl inte bli stora bitar/klumpar i korven!?

Sen köpte jag kattsand som jag egentligen åkte dit för att handla.


Väl hemma gjorde jag rent kattlådan sedan gick jag till hemköp och handlade lite till middagen som jag och Patrick skall ha på söndag.  Köpte en påse godis åt mig själv också, som jag har nu ikväll. :)


Patrick ringde för en stund sen och berättade lite vad han fått lära sig idag. Idag hade de fått lärt sig att "häfva". Just nu befinner han sig nog på Nolle-discot och han är nog hemma efter 01-tiden.


Blev sugen på Baja Päron, bara för att mammas vännina Helene uppdaterade sin status på FB nyss om att hon satt och smuttade på det. Var hur längesen som helst jag drack det.


Undra vad morgondagen har att erbjuda?


Det är ju iaf Linköpings stadsfest och rixfm festival. Men Patrick har ju Nolle-P så han ska iväg på en sittning imorn. Och vill definitivt inte ner på stan och snurra runt ensam. :/


Nu ska jag spela lite FB-spel sen lägga mig och läsa lite bok.


/ JONNA



Av Jonna Hjort - 20 augusti 2010 12:56

Fredagsmys

Japp det skall jag ha idag. Patrick skall på nolledisco ikväll igen. Så jag får ha fredagsmys med mig själv. Ser inte ut som att det visas något bra på tv ikväll. Men något hittar jag allt på.

 

Skall väl ta mig en dusch snart och få i mig lite frukost/lunch. Sen ska jag iväg till Tornby en vända och handla lite. Var ju aldrig dit igår. Det regnade så hemskt hela dagen, men idag har solen kikat fram lite. :) Kanske man skall klä sig i något somrigt. :) Njuta av den sista värmen för nu är hösten på ingång.

 

Hoppas magsmärtorna går över om jag får i mig lite mat. Det har liksom huggt till i magen lite då och då. :(

 

Nåja, nu skall jag sätta lite fart. Kan uppdatera senare idag.

 

/ JONNA

Presentation


Jonna Evelina Hjort

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards